Március 27-én szerdán immáron 24. alkalommal tartottuk meg a vezetői klubunkat közösen Szabó Lászlóval és az MVÜK – Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségével együttműködésben.
Ez alkalommal a vállalatról, annak vezetéséről és a közösségi hálózatok szerepéről beszélgettünk.
- Mit ad vezetőként a social média tudatos használata?
- Mit ad ez a fajta jelenlét a cégnek és a személyes márkánknak?
- Melyik platformot használjuk és miért?
- Miért nem mondjuk el gyakrabban a véleményünket – főként vezetőként – szakmai témákban a LinkedIn-en? Az emberek kíváncsiak a cégekre és a cégeket vezető személyekre, információra éhesek.
Az este folyamán beszélgető partnereink voltak: Dr Füredi Júlia, ifj Chikán Attila és Pécsi Ferenc.
Dr. Füredi Júlia
Juli az elmúlt 17 évben pénzügyi nagyvállalatok HR igazgatójaként (NN Biztosító, MÉBIT, Unicredit Bank) és tíz éven át a saját tanácsadó cégének vezetőjeként a vállalatok szervezeti kultúráját építette, kutatta, támogatta és menedzselte. Másfél éve, maga mögött hagyva a multik világát, ismét saját céget alapított -PeopleNotTech néven – és szervezeti kultúra transzformációt támogató szoftvert fejleszt.
Rendíthetetlenül és lelkesen evangelizál, cikkeket ír, konferenciákon ad elő és panelbeszélgetéseken osztja meg gondolatait a technológiáról, a digitális transzformációról, a szervezeti bátorságról, a csapatok pszichológiai biztonságáról és arról, hogy milyen nőként az üzleti világban boldogulni.
ifj Chikán Attila
Attila az ALTEO Nyrt. 2008-as megalapítása óta a vállalat vezérigazgatója. Vezetése alatt az ALTEO Magyarország egyik vezető energetikai vállalatává nőtte ki magát. Ezt megelőzően pénzügyi és befektetési pozíciókban dolgozott. Attila elnöke a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) szervezetnek. Mindemellett a közösségi médiában aktív vezetőként egy több tízezres követő táborral rendelkező blogot vezet Chikansplanet néven.
Pécsi Ferenc
Feri online kommunikációs szakértő, tartalomstratéga. 1999 óta foglalkozik digitális tartalommal, kommunikációval. Lényegében együtt nőtt fel és fejlődött az internettel, az internetes üzlettel. Az utóbbi években elsősorban tartalomstratégiával és tartalommarketinggel foglalkozik. A ContentPlus tartalomalapú digitális ügynökség társtulajdonosa, az üzleti véleményvezéreket támogató b2binfluencer.hu platform egyik kezdeményezője és vezetője. 2004. óta folyamatosan ír szakmai blogokat, aktív a (szakmai) közösségi médiában. A sikeres tanácsadói és megvalósítási projekteken túl feladatának érzi a “szakmai hittérítés” is.
Sok social média felület áll rendelkezésünkre, mint pl. a FB, LinkedIn, Instagram, Youtube. Az, hogy melyik közösségi felületet választjuk saját magunk ill. vállalatunk számára, attól függ, hogy mi a célunk, kinek és mit szeretnénk kommunikálni. Megfelelően kell elosztani a kommunikációra szánt tartalmakat a különböző platformok között.
Minden jelenlétnek üzenet értéke van a jövőbeli munkavállalók felé. Tudatossággal pedig egy vonzó munkáltatói képet tudunk építeni. Ez semmiképp sem elhanyagolható mikor akkora nagy hangsúlyt fektetünk a munkaerő megtartásra és megszerzésre mint napjainkban. Használjuk ki jobban a közösségi média adta lehetőségeket saját magunk és vállalatunk számára.
Mi a fő különbség a FB és a LinkedIn között? A LinkedIn a konkrét üzletet tudja segíteni, építeni. Szakmai jelenlétünket tudja támogatni, erősíteni. Olyan tartalmakat kell írni a LinkedIn-en, ami a potenciális ügyfeleinknek fontos. Meghívott vendégeink mind egyetértettek abban, hogy a FB inkább sztorik megosztása irányába tart, viszont toborzásra a LinkedIn és a FB is jól használható. „A statisztikák alapján elmondható, hogy LinkedIn-en jelenlévők száma napról napra nő, jelenleg ez a szám 950.000 regisztrált felhasználó, ami viszont nem nő eléggé az az aktivitás.” – osztotta meg velünk Pécsi Feri. A FB-ot a 26 év alatti korosztály már szinte egyáltalán nem használja. Inkább Snapchat, Instagram, Messenger hangüzenet a trendi náluk.
A LinkedIn mivel egy szakmai alapokon nyugvó közösség ezért jobbára a 30 év fölötti korosztály van jelen.
Elhangzott, hogy vezetőként, egy-egy témának a szakértőjeként viszonylag keveset hangoztatjuk a véleményünket, nincsennek nagy eszmecserék, ezek hamar elhalnak, pedig az online kommunikációs szakértők szerint az igény a közösség részéről meglenne rá. Miért nem szeretünk hozzászólni? Az ebben a témában készült felmérések szerint félünk, tartunk attól, hogyan hat a másikra a véleményünk…
Juli, Attila és Feri is lelkes blogírók.
Attila a Chikansplanet személyes, szakmai blogot azért kezdte el írni még 2012-ben, hogy olvasóközönségét párbeszédre, közös gondolkodásra invitálja a fenntarthatóság, a természeti, társadalmi és gazdasági erőforrások jövő generációk számára történő megőrzésének témában.
Juli azt gondolja, hogy kevés a nők által generált téma, ezért a barátnőjével Katával létrehozták a Nőhullám – életérzés a B oldalon blogot, ami a való életről és a nőként, anyaként, feleségként, barátnőként, vezetőként megélt élményekről, tapasztalatokról szól, kendőzetlenül, őszintén, viccesen.
Feri a Contenplus blogjában a tartalomalapú megoldásokról, tartalom marketingről, digitális marketing trendekről, a közösségi média használatáról ír, érvel, edukál bennünket fáradhatatlanul.
Vendégeink elmondása alapján sokat ad a blogírás mind a személyes márkának és mind a munkáltatói márkának. Visszajelzésre ad lehetőséget és maga a blogíró elérhetőbbé válik az emberek/kollégák számára, megközelíthetőbb, emberibb, témát ad a kapcsolódásra. Könnyebben megnyílnak az emberek.
Feri egy olyan nemzetközi kutatás eredményeit osztotta meg velünk, mely szerint, ha a vezető vezetőként szeretne kommunikálni, ez kevésbé érdekli a közönséget, de ha épít egy személyes márkát a tartalma köré és többet láttat magából, azaz ELMONDJA A VÉLEMÉNYÉT, állást foglal, nem csak egyszerűen kikommunikál valamit, ez a vezető a belső kultúrára és a cég üzleti kapcsolataira is nagyon erősen hat.
A vállalatok LinkedIn oldalainak nehéz látogatottságot szerezni. Forgalmat úgy lehet generálni, ha a dolgozók osztanak meg tartalmakat. Online kommunikációs szakértőnk szerint nem ritka, hogy nagy cégeknél dicsősség táblákat állítanak a dolgozóknak aszerint, hogy hány social média tartalmat osztottak meg a vállalatukról. Érdemes ezt az ötletet is megfontolóra vennünk.
Május végén egy újabb témával várunk benneteket!
Illés Diána
ID&Partners Executive Search
executive career | search & selection | consulting
Fotók by Jekken Péter